Skid VM var inte bara en medial och publiksuccé utan under de intensiva tävlingsdagarna så knöts också många värdefulla och nya affärskontakter. Ett lysande exempel på sistnämnda skapades av och för Färskvarukompaniets kunder, råvaruleverantörer samt representanter från dagligvaruhandeln.WP_20150226_019

Färskvarukompaniet är försäljningsbolaget för framtiden. Företaget som vet vilka kvalitetskrav som kunderna ställer vet vad som krävs för att en produkt ska nå framgång. ”Framtiden ställer ökade krav på utveckling samtidigt som samlad erfarenhet utgör nyckeln till framgång.” summerar Peter Börjesson VD för Färskvarukompaniet.

WP_20150226_012Under skid-VM medverkade Färskvarukompaniet med en stor monterplats i den för skid VM riggade saluhallen som i sin tur låg bara några få meter från Stora Torget eller Medaljtorget i Falun. LivsWäX företag som på det här sättet fick bra exponering och försäljning var Gustafskorv, Alsbo Ägg, HH Fiskdelikatesser, Gåfood, Karelius & Co, Dalaodlat, Rättviksbagarn samt Rättviks Tunnbrödsbageri.

Siljans Chark fanns med som leverantör till de flesta matställen vid tävlingsområdet, men även till restaurangerna ”på stan”. Under dagarna skapades möten och forum betydelse- och värdefulla för framtiden. Företagens kunder och underleverantörer gavs möjligheter att träffas tillsammans, med en fantastisk inramning som skid-VM innebar. Affärer och samarbeten som bäddar för fortsatta framgångar för alla parter.